Sura
 
Tekrar selamlar arkadaslar. Asil uzmanlik alanim olan kara büyü sura hakkinda da bir klavuz hazirlamayi uzun zamandir düsünüyordum lakin vakit yoklugundan dolayi simdi firsat bulabildim.

Kara Büyü suraya giris yapalim simdi. Nedir Kara Büyü sura? Büyücüdür tabi ki. Dogal olarak gücü büyülerinden (skill) gelir. Bu yüzden skillerimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar güclü oluruz. Skillerimizi nasil güclendirebiliriz? Tabi ki int (zeka) imizi yüksek tutarak. Kara Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen detayli bir sekilde statlari inceleyelim:

Statlar:

Dedigimiz gibi Kara Büyü'nün en önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden mümkün oldugu kadar hizli bir sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun icin bence en dogru yol 3 int 1 vit seklindedir. Lakin sizi kasacak arkadaslariniz veya bir loncaniz varsa, itemlariniz da varsa full int gidebilirsiniz. En kötü ihtimal 2 int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki size kaliyor burada lakin tavsiye ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.

Int 90 olduktan sonra full vit gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90 olduktan sonra dex'e vermeniz en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine yaramaz Kara Büyü'nün? Tabi ki yarar. Kilic darbelerinizi pek kullanmasaniz da str dönüstügünüz zaman verdiginiz hasari arttirir. Lakin benim tercihim dex yönündedir. Hem stamina'yi arttirir (sol alttaki sari bar), hem yerden daha hizli kalkmanizi saglar, hem daha az hasar görmenizi saglar, hem 3-4 tanede bir defans verir, hem de str kadar olmasa da saldiriyi arttirir.

Tavsiye edilen stat dizilimi:

3 int, 1 vit,
Int 90 olduktan sonra; full vit,
Vit 90 olduktan sonra; full dex.


Skiller


Kara Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.

Skiller hakkinda size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki, hangi skilleri master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor. Size sunu sunu yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.

Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:

1. Karanlik Vurus: Karanlik vurus 7 saniyelik dolma süresiyle oyunun en hizli dolan skillerinden biridir. (Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim ile birinciligi paylasiyor) Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en az etkili skilli oluyor malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle dengeliyor. Uzun menzilli, cok kisa dolum süresine sahip ve Kara Büyü'nün en az saldiri gücüne sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir saldiriya sahip bir skilldir. Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda bile kullanabilirsiniz.

2. Ates Vurus: Özellikle kasarken ve savaslarda cok ise yarayan bir skilldir. Alan skilli olmasi ve etrafindaki herkese esit vurmasi nedeniyle lonca savaslarinda cok etkili olabiliyor. Özellikle de Kara Büyü'nün Karanlik Koruma gibi bir skilli varken lonca savaslarinda veya imparatorluk savaslarinda arbedenin arasina daldiginizda birden fazla düsmana büyük hasarlar verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin rakibin yanina gitmeniz gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile kiyaslanir lakin dolum sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den daha fazla hasar veriyor, vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla atana kadar hamle yemezseniz sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan skilli. Bütün bunlar göz önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim önde görünüyor fakat tabi ki Küre'nin de kendine göre avantajleri mevcut. Özellikle ben tek kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun skil Ates Vurus'dur.

3. Hayalet Vurus: Hayalet Vurus da Ates Vurus kadar olmasa da alan skilli sayilabilir. Ayrica ek olarak rakibi (ve etrafindakileri) yavaslatma bonusuna sahiptir ve skillin seviyesi yükseldikce yavaslatma sansi ve yavaslatma süresi de artar. Karanlik Küre'den sonra en fazla hasar veren skillidir Kara Büyü'nün. Menzili Küre'ye ve Karanlik Vurus'a göre biraz daha kisadir fakat yavaslatma özelligiyle bu acigi kapatiyor. (Özellikle master olduktan sonra görünüsü cok hos bence. Sirf o yüzden master yapilabilir.)

4. Karanlik Küre: Kara Büyü'nün en cok tartisilan skillerinden birisidir. Acik ara en yüksek hasara sahip olan skillidir (Hatta oyunun en yüksek hasarli skillerinden birisidir). Lakin dolum süresi cok uzundur. Aksi gibi vurus süresi de (takla atmasini hesaba katarsak) skillin kacmasina olanak taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre kullanana kadar iki adet Hayalet Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor fakat Karanlik Küre'nin en büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana kadar arada icilen pota müsade etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür, tabiri caizse rakibi neye ugradigina sasirtir. Bitirici darbedir. Ayrica yüksek hasarlardan hoslanan arkadaslar icin birebirdir.

5. Ates Hayaleti: Kara Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates Hayaleti'dir. Özellikle düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek hasar vermese de 2 saniye gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize sans tanimaz. Herkesin mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir. (ilk 3 sira icerisinde master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime vurmasi gerektigini biz belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz kaliyor. Hatta kasarken basimiza diger slotlari da cekebildigi icin bela bile olabiliyor. Yine de vurus süresine göre cok yüksek bir hasara sahip ve onsuz bir Kara Büyü düsünülemez.

6. Karanlik Koruma: Bu skill de Kara Büyü'müzü ölümsüz kilan skilldir. 1 puan verildiginde bile %30'un üzerinde bir hasar azalmasi meydana geliyor ki onlarca kez hayatinizi kurtaracaktir bu skill. Master yapilmadigi takdirde cok sp yiyor, en büyük dezavantaji bu. Lakin 1 puan verildigi takdirde bile size oyun boyunca yetebilecek kadar koruma sagliyor. Master yapildigi takdirde kitap zorlugu cekmeyeceginiz icin kolaylikla grand master yapilabilir. Bir skilli savunma yönünde gelistirip de atagini azaltmak istemeyenler Karanlik Koruma'ya 1 puan verip diger skiller üzerinde yogunlasabilirler.

Dikkat: Bütün skillerinizi 17 puanda master yapmaniz hayati önem tasir. Ilk skillinizi zaten yasli kadinda beceri sifirlayarak 17 de master yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de acilmazsa o skillin gözlem bandini bularak 16 puana düsürüp elimizde kalan 1 puani tekrar o skille vererek master yapmaya calismalisiniz. Gözlem bandi da bulamazsaniz biraz paraniza kiyip siteden skill sifirlama kagidi almanizi tavsiye ederim. Ileride pisman olabilirsiniz 19 veya 20 de acilan skilleriniz icin.

Sura ( Büyülü Silah)

lk olarak sizlere büyülü silah suradan biraz bahsetmek istiyorum.Büyülü silah, sura karakterinin fiziksel gucu ve büyü gücünü birlikte kullanarak yetistirilmiştir.Kılıç darbeleri suramız gerekli seviyeye ulastığında oldukca guclu olacak özel yetenkleri ilede bu gucüne güç katacaktır.Şimdi büyülü silah suramızın özel yeteneklerinden kısaca bahsedelim.

1-Ejderha Dönüşü


etenek suramızın 360 derece dönerek etrafında olusturduğu bir hasar çemberi (hortum) sayesinde anlık olarak bu alanda kimler varsa onları hem kendinden uzaklastirir hemde azımsanamayacak kadar hasar vererek rakibin canını alir.Verdiği hasarın güzelliğinin yanı sıra skill süresinin 15 sn gibi uzun bir süre olması skill'in kötü bir yönüdür.Yukarıdaki SS 75 level bir sura için 6.Seviyedeki bir ejderha dönüsünün itemsiz hasar gucunu göstermektedir.

2-Parmak Darbesi



Bu yetenek büyülü silah suranın en etkili ve en çabuk dolan yeteneğidir.Dolum süresi 10 sn gibi kısa bir süre ve verdiği hasar oldukca fazladır.Yarım daire olarak etrafındaki veya karsısındaki dusmanı etkiler ve onun yere dusmesini saglar.Yukarıdaki ss grand master bir parmak darbesinin itemsiz verdiği hasarı göstermektedir.



3-Büyü Çözme



Bu skill büyülü silah suranın en can alıcı skillidir.Büyü çözme özelliği yanında verdiği hasarda kuçümsenemez.Nedir bu büyü çözme özelliği ? Evet skilimizin etkilediği düşmanlarımızın pasif olan skillerini acıksa kapatmaya acık değilse belirli bir süre açtirmamaya yarar.Nedir bu pasif skiller?1-Hava kılıcı,G. Beden,K Koruma,Kamuflaj,Şaman Bufları,B.Keskinlik,B.Zirh,Dehset gibi skiller.Ates Hayaleti bu gruba dahil değildir.




4-Büyülü Keskinlik



Skill kılıç darbelerimizin ve skilllerimizin(yetenek) gücünü artırır.Aynı zamanda skill acıkken kılıç darbeleriyle verdiğimiz hasarın % X kadar kısmını hemen hp mize ekler.Örn. Yukarıdaki ss ye bakarsak bir düsmana kılıcımızla 100 vurduğumuzda bunun 8 i hp mize eklenir.Sadece kılıç darbeleri için geçerlidir skillerle verdiğimiz hasarın %X kısmını hp mize eklemez.Yukarıdaki ss de grand master skillin itemsiz verdiği saldırı hasarı gösterilmiştir.


5-Büyülü Zırh



Büyülü zirh yansıtma ve defans özelliği olan bir skilldir.Oldukca güzel defans ve yansıtma verir defans özelliği gelen hasarı azaltırken yansıtma özelliğide hasarın % X kadarını rakibe yansitacaktır.Örneğin size 100 vuracak olan bir karakter %20 yansitma varken 20 sini kendine vurur size gelecek hasarda defans olmasaydı 100 olacaktı fakat zirhin verdiği defansdan dolayı 100 yerine daha az vuracaktir.Yukarıdaki ss de m9 değerinde 75 level suranin itemsiz zirh skillinin özelliklerini görüyoruz.




6-Dehset



Dehset skilli cok karışık bir skilldir fakat basit olarak bahsedecek olursak size gelen hasarın % X kadarını azaltacaktır.Ayrıca rakibin sizi iskalama değişimi artıracak ve o ataktan zarar almama sansını sağlayacaktır.Ayrıca çirkin şeytanlar, maymunlar, 1. ormandaki agresif slotlar gibi yaratıklar sizi göremeyecek ve dehsetiniz acıkken size otomatik olarak saldırmayacaklar ancak siz onlara saldırdığınızda size saldıracaklardır.Skill oynadığımız serverda eksik pachlardan dolayı bazı özelliklerini henüz almamıştır.Skill tam verimi grand master ve ileriki seviyelerinde daha çok göstermektedir.


DEVAMI...


Şimdi gelelim statlarımızı nasıl dağıtacağımız konusuna.

İlk olarak 3 int 1 Vit şeklinde int 90 olana kadar veriyoruz.Daha sonra int 90 olduğunda Vit'i 50 ye getiriyoruz.Burada bir parantez açmak gerekiyor eğer üzerinizde yeterli hp bonusu yoksa ( bilezik + kupe ve diğer bonuslar toplamı 2 k ve üzeri) Vitimizi 75 e getirmek bizim için uygun olacaktır.44 levele ulaştığımızda 90 int ve 50 Vit e ulasmış olacağız bundan sonra 3 dex 1 str şeklinde gidiyoruz.Amacımız Vitden verdiğimiz ödünü kendimiz için avantaja cevirip vit den dolayı alacağımız hasarı almamak + olarak ceviklik ve saldırı gucu kazanmaktır.Eğer 3 str 1 vit şeklinde giderseniz vit den verdiğimiz ödün sizin için kabusa dönüşebilir.Daha sonra deximizi 55 e getirene kadar bu şekilde devam ediyoruz dex 55 e geldiğinde str mizi fullemek üzere str veriyoruz artık str mizi fulledikten sonra deximizi fulluyoruz ve son olarak 50 90 90 90 stat dağılımına ulasıyoruz.

Evet şimdide skillerimizi nasıl yapacağımız konusuna geldik.

İlk olarak butun skillerimizi destekleyici ve bizim can kurtarıcımız olmazsa olmazlarımızdan buyulu keskinliği master yapma yoluna gidiyoruz ve bunu master yapıyoruz. .Daha sonra parmak darbesini daha sonra ise buyulu zirhimizi master yapma yoluna gitmeliyiz çünkü cabuk kasılmamız rahat slot kesmemiz gerekiyor.Daha sonra eğer vs lerimi 5. mastera saklarım diyorsanız Ejderha dönüsünü yok ben 5 master açamam diyorsanız Büyü çözmeyi master yapmalısınız.Son olarak master yapmayacağınız skill de dehset olacaktır(Dehset skill i eksik ve tr de yeterliliğini gösterememektedir.).Skillerinizi kesinlikle 17 de master açmalı ve her bir skill puanının bizim için cok önemli olduğunu hiç unutmamalısınız.

Not : İnt artışı dehset skill inin özelliklerini artirmamaktadir.(Master seviyesinde).Diğer skiller int artısı ile güc kazanır.
 
  Bugün 12 ziyaretçi (12 klik) kişi burdaydı! Hazırlayan BY DamnatioN
 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol